Lila Nailart tutorial

Nu får ni en tutorial på en lila design jag gjorde idag. Denna har jag gjort i "tip" form, alltså kommer jag använda denna som en "fransk manikyr" senare. Den går dock även att göra på hela naglar! Funkar på korta och långa.

Börja med att måla hela nageln/tippen i valfri färg, jag har använt mig utav lila (H&M Summer nails).
Lägg ett lager med glitter över, gärna ett lite glesare glitter.
Jag har gjort mitt glitter själv med hjälp av ett överlack och vanligt hobby glitter köpt på t.ex panduro som jag hittade hemma.
Har du detta, men vill inte förstöra ett överlack, kan du hälla upp glitter i en skål och sedan doppa penseln i glittret. Kom ihåg att göra rent penseln efteråt.
Välj två eller tre andra färger. Med hjälp av din dotting tool eller t.ex huvudet på en knappnål gör prickar längst ena sidan så som bilden visar.
Har använt H&M Summer nails gul och Depend nr 227.
Om man vill kan man även sätta dit t.ex en rhine stone. Jag la även till svarta prickar i farten.
Nu är designen klar! lägg ett överlack för att få bättre hållbarhet och en fin glans :)
OBS! Kom även ihåg att använda ett underlack om du ska måla direkt på dina egna naglar för att undvika missfärgning.
Har du något speciellt du vill att jag ska göra en tutorial om? T.ex något speciellt tema på en design eller kanske något annat?
Skriv det i en kommentar här under :)

Kommentarer
Postat av: Rima

ser ut att tipparna/lösnaglarna e typ jääätte stora när du har en tidning under när du tar bild på dem

hitta din blogg på google och älskar den =)

2012-01-08 @ 01:03:09
URL: http://rimamathilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0